Luciadagen

Uansett om jeg har vært borte fra jobb 3 1/2 dag denne uken, er jeg glad for at det er helg!
Hverdagene er hektiske med jobb, skole og aktiviteter, så det å kunne tilbringe mer tid sammen med familien er gull.

I dag startet dagen med Luciafeiring i klassen til minstejenta. Der ble det servering av Lussekatter, saft og kaffe. 2. klasse sto for Luciatoget og gikk syngende gjennom alle skolens klasserom. Slike stunder har en dose magi i seg.

Martine ble lei seg da jeg måtte haste videre til jobb, men det gikk litt bedre da jeg foreslo at hun kunne ta følge med storesøster hjem fra skolen.
Jeg tror jeg har verdens snilleste døtre  (selv om de selvsagt har sine stunder, de som alle andre).
De største jentene stiller stort sett alltid opp, og bidrar når det trengs.
Love you girls

På jobb er det alltid nok å gjøre, også i dag. Travelt, utfordrende og trivelig. Uansett er det, som tidligere nevnt, utrolig deilig med fredag og helg.

Nå fortsetter juleforberedelsene her i huset. Flere kaker skal bakes og kjole skal sys! Ja, sammen med Rebekka har vi vært i alle byens butikker for å lete etter finkjole. Hun trenger en som kan brukes både til jul og til bryllup i juni. Det har virkelig vært et problem ettersom hun nå er mitt i mellom barn og ungdom i størrelse, men hva gjør vel ikke en mamma da? Syr kjole selv... Jeg håper virkelig resultatet blir bra (for jeg er jo ingen skredder, akkurat)!

Ha en fin helg da, folkens :)





Ingen kommentarer: